Ik ben Sara, geboren en getogen in België.
Al vroeg wist ik wat ik worden wou. Juf Sonja uit het 2e leerjaar (groep 4) wist me te raken. Mijn droom bleef en op 1 september 1997 startte mijn 15-jarige loopbaan als leerkracht van de lagere school.
Door vormingsdagen, georganiseerd door de pedagogische begeleidingsdienst van onze school, stapte ik een nieuwe wereld binnen. Daar was het, tussen verschillende collega’s uit andere scholen in Vlaanderen, dat ik me bewust werd waarom de baan als leerkracht me zo aansprak. Daar kreeg mijn buikgevoel van waaruit ik handelde, wortels en voeding. Daar kreeg ik zicht op wat voor leerkracht ik wilde zijn en aan welk soort school ik mee wil bouwen.
Bij toeval kreeg ik de kans om deel uit te maken van deze begeleidingsdienst. Nu was het aan mij om, als pedagogische begeleider (onderwijsadviseur) anderen te laten stilstaan bij hun droom, om anderen van elkaar te laten leren en hen bewust te laten worden van hun waarde(n).
Als prille moeder verhuisde ik met mijn gezin naar Nederland. Ik had de mogelijkheid om voltijds thuis te zijn en zag in levende lijve hoe het leren zich bij mijn kinderen ontwikkelde. Voor het eerst stond ik stil bij het contrast tussen de spontane ontwikkeling en leergierigheid van kinderen en het leren op school.
Zodra mijn jongste naar school ging, kwam de tijd om na te denken over mijn verdere loopbaan. Mijn passie voor het onderwijs is er niet minder op geworden. De projecten waar ik als onderwijsadviseur mijn schouders onder zette inspireren me om verder te dromen. Van daaruit besloot ik om als zelfstandige aan de slag te gaan en hoop ik van harte verschillende leerkrachten en directies te mogen begeleiden bij pedagogische vragen, projecten of trajecten.